teisipäev, 28. aprill 2009

Mirror`s Edge VG 2008


Vot see mäng teeb ilmselgelt silmad ette igasugustele FPS mängudele. ME haarab kaasa ja enam lahti ei lase. Vanasti tundsin end FPS mänge klõbistades kõrvale jäetuna või olin niisama pealtvaataja, aga ME seda võimalust enam ei paku. Keset kõrgeid pilvelõhkujaid on lihtsalt elavalt vinge ringi joosta, hüpata ja kes teab mis nimega asja veel teha. Olin alguses veidi skeptiline, sest nagu filmideski ootan ma tavaliselt arukat sisu ja vastavalt sellele sobilikku teostust.
Mirror`s Edge pakub mängijale  parkour`i kõige laiemas tähenduses. Ise ma ei tea sellest spordialast suurt midagi ja ega ei huvita ka, kuid mängumaailmas on asjalood teisiti ja isegi mina ei saa ära öelda võimalusest, kus pakutakse enneolematut rännakut mööda kõrgete hoonete katuste, läbi akende, ventilatsiooniavade, mööda ronge ja Jumal teab läbi mille veel. Mängija on Faith`i silmadeks ja seda sõna otseses mõttes, sest igasugune liikumine on näha just läbi mängija silmade ning minu ülesanne on juhtida Faith`i jalad ja käed õigesse suunda. Liikumist ja peamiselt hüppamist on ohtralt ja see on ka valminud parajalt peadpööritavalt. Just hetk tagasi sain ME`ga ühele poole ja üldmulje jäigi väga positiivseks. Sportlik ja väga liikuv mäng, mida muud öelda.
Mängu tegevus leiab aset lähitulevikus, kus ühes linnas on valitsus täielikult võimu haaranud ja mitte ükski kodanik ei saa enam mitte mingeid saladusi endas hoida. Kõikjal jälgitakse kodanikke kõikvõimalike vahenditega ning isiklik vabadus on asendunud enam vähem täiesti kontrollitavaks. Peategelane, Faith on runner ehk jooksija. Ta kuulub linnas paiknevasse vasupanuorganisatsiooni ning mille liikmed on  suurepärase parkour`i oskustega nagu Faith. Lähenevad linnapeavalimised tähendavad aga probleemide algust, milles omab suurt osakaalu ka runner Faith. 
Peaks mainima ka, et see linn on ebanormaalselt puhas ning igal pool domineerib hele värvus. Olgu selleks punane, kollane, roheline ja valge. Alati kirgab ka päike, mis andis mõnusa suvise hõngu kui ma ME esmakordselt veel külmematel päevadel ette võtsin. 
Igatahes, soovitan soojalt. 9/10

Trailer ja gameplay üheskoos:

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar