pühapäev, 12. oktoober 2008

Mina olin siin 2008

Lavastaja: Rene Vilbre
Osades: Rasmus Kaljujärv, Hele Kõre, Märt Avandi jne.

Läksin ka siis täna CCPlazasse Sass Henno romaanl põhinevat linateost "Mina olin siin" vaatama.
Praegu kui ma ei eksi on esilinastusest 2 nädalat möödas ja juba oli film lükatud saal 10-sse. Kõigepealt tahaks ma päris tõsiselt teada, mis kuradi pärast Plazas heli nii kõva on?
Filmi ajal polnud nagu viga midagi, sest oli see ju iseenesest läbinisti vaikne, aga trailerite ajal hakkas heli päris kenasti kõrvadele. Seda on juhtunud nii mõnigi kord. Aga jah, praegu on see kõrvaline jutt, sest "Mina olin siin" sunnib tõdema, et eestlased ikka oskavad filme teha. Selle filmi kõrval läks meelest ka igasugused heli jamad."Mina olin siin" on mina vormis nagu raamatgi. Algab stseeniga Rassist ja paarist teisest tüübist rappuvas autos. Edasi kulgeb film tagasi algusesse ja Rass hakkab jutustama, kuidas kõik tema jaoks nii hulluks läks. Rass käin ise päris kenas koolis ja puha, aga kuna ta peab ise raha teenima nii enda kui ka oma tüdruku jaoks on tema õppeedukus ainult allamäge läinud. Raha teenib Rass ebaseaduslikel meetoditel. Mingi aja pärast ilmub välja Olar, kes pakub Rassile võimalust narkotiikume müüma hakata. Rass võtab pakkumise pooleldi vastu tahtmist vastu. Kui raha on vaja, siis on vaja minna ja teenida. Siit algab aga sündmuste jada, mida Rass nii lihtsalt vaos ei suuda hoida.
"Mina olin siin" on sama valuline teos nagu oli seda ka "Klass". Kogu film oli üsnagi trööstitu. Rass oli pidevalt rahahädas ja masendav oli jälgida Rassi ümbritsevat masendavat keskkonda.
Siiski väga vajalik film tänapäeva Eesti noortele, sest "Mina olin siin" on ühteaegu masendav ja kurb, kuid samas ka vajalik ja õpetlik nagu "Klass"-gi. Rasmus Kaljujärv tuli Rassi rolliga suurepäraselt toime. Tegelikult kõik näitlejad andsid oma panuse, nii et lõpuks polegi mitte kellegile midagi ette heita. Eesti näitlejad nagu Eesti näitlejad ikka. Mõnus oli tegelikult näha ühes filmis enamusi noori ja vanu kuulsamaid Eesti näitlejaid.Mida ma siin pikalt ikka patran. Vaadake kindlasti. Seda filmi ei tohiks vahele jätta. Näitab nii mõndagi Eesti pahupoolest. Mulle ta jättis sügava mulje. Pani mõtlema kohe. Peaks nüüd ka raamatu vist ette võtma. "Mina olin siin" kui iseseisev film ei hiilanud küll mitte millegi unikaalse poolest, aga suutis ehedalt näidata üsnagi valuliselt ja õnnestunult rasket katsumust ühe poisi silme läbi.

8/10

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar