pühapäev, 26. detsember 2010

2010. aasta parimad palad: aasta filmimuusikas


Nüüd kui juba alustasin aasta paremike koostamisega, ei taha ka eriti lõpetada. Hea järg aasta parimatele albumitele on minu kui filmifriigi jaoks muidugimõista filmimuusika, sest mis jääb meeldejäävate filmitükkide kõrval veel meelde, kui mitte helitaust.
Kahjuks ei jõudnud alles järgmisel aastal linastuva Darren Aronofsky Black Swan`i muusikaga tutvuda, kuigi usun, et Clint Mansell`is pettuma ei pea. Sama lugu on ka Daft Punki Tron: Legacy`ile loodud muusikaga, aga eks jõuab ka nendega pikemat tutvust sobitada.

Siin siis ongi aasta parimad soundtrack`id.

How To Train Your Dragon OST - John Powell
Dreamworks on ikka üks naljakas kompanii. Kord saavad nad hakkama kvaliteetsete animatsioonidega, mida vaadatakse aastast aastasse, aga siis uue teosega langevad märga ja haisvasse sohu jättes vägisi mulje, et Pixari edu varjutab iga viimsegi kui raasu Spielbergi loodud kompanii juures. Tänavuse aasta Shrek Forever After on negatiivsete näidete kuningas, aga suvel kinoekraane vallutanud How To Train Your Dragon oli ja on aga see eest suurepärane näide lennuka fantaasia, heatasemelise loo ja seikluslikkuse sümbioosist. Muidu paljukirutud 3D ja eestikeelne dublaaž toimisid ka üllatavalt kobedalt. Vaatasin isegi paar päeva tagasi uuesti. Ikka meeldis, isegi rohkem kui ennem. HTTYD lastesõbralikkus, maailma ja tegelaste disain on kujunduselt piisavalt varieeruv, et pakkuda vaheldus igale vanusele. Kadestan tänapäeva lapsi.
Aga nähes, et kaldusin filmimuusika lainelt õige kaugele, lisan veel juurde, et John Powelli šoti ja iiri hõnguline meeleolukas OST on kindlasti HTTYD üks peamistest mootoritest, mis kaadervärki töös hoiab.







A Single Man OST - Abel Korzeniowski & Shigeru Umebayashi
Sõltumata faktist, et Tom Fordi imekaunis debüütfilm jääb tegelikult 2009. aastasse mahutan ta ikkagi siia ära. Film jõudis Artise ekraanile alles septembris ning seega võin siiski väikese erandi teha. Teades midagi Tom Fordist ja tema filmist tabas filmi mind ootamatult ja seda kohe mitmelt rindelt. Muusika on valdavalt klassikaline, mis on ka loomulik tänu filmis aset leidvale ajastule, aga ei oleks osanud uskuda, et Fordi pakutud visuaalne kunstiteos suudab pakkuda ka hingekriipivat muusikat. Film, mis sõltubki suuresti ainult pildikeele ja muusika läbitungivast mõjust.







The Book of Eli OST - Atticus Ross
Albert ja Allen Hughes`i postapokalüptiline põnevik The Book of Eli oli selle aasta üllataja. Vähemalt minu jaoks. Muidu puine ja klišeeline USA filmimaastik tõi lagedale üllatavalt stiilse, mingil määral ka filosoofilise ja tõsistes toonides thrilleri, mille peaosas Denzel Washington ja Gary Oldman. Ega tobedatest stampides pääsetud ka seekord, aga vähemalt pakkusid vennad Hughes`id filmi, mille CG maailmal võib silm puhata ja mõistus isegi täistuuridelt töötada. Sama peab ütlema ka Atticus Rossi muusika kohta, mis köidab oma atmosfäärika ja hukatusliku kõlaga juba esimeste minutitega.







The Social Network OST - Trent Reznor & Atticus Ross
Selle aasta ühel parimal filmil oli kaasas ka tehniliselt mitmekesine ja filmi arendusega kaasakiskuv muusika, mille eest vastutasid Nine Inch Nails`i laulja Trent Reznor ja juba enne kiidetud Atticus Ross. Nagu välk selgest taevast kandis muusika filmi ja film muusikat.







Inception OST - Hans Zimmer
Selle aasta ambitsioonikaim film ei saanud olla ilma vastava soundtrack`ita. Minu jaoks kui aasta parim film Inception on taas järjekordne tõestus Christopher Nolani erakordsest andest laveerida mööda Hollywoodi koridore ja sünnitada oma, aga mitte naabrimehe näolisi lapsi. Hans Zimmer on oma ala meister. Tema panus Sherlock Holmes`i, The Dark Knight`i, Batman Begins`i, Gladiator`i ja näiteks The Pirates of Caribbean`i muusikasse on lihtsalt imetlusväärne.







Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1
- Alexandre Desplat
Alexandre Desplat on tänavu õige mitmes filmiprojektis kaasa löönud ja veel ka väga edukalt. Võitis ju EFA ka vastava tunnustuse oma töö eest Roman Polanski peenes thrilleris The Ghost Writer. Tänavuste tööde hulka kuulub ka värskeim Harry Potter ja Oscari soosik King`s Speech. Kui Potteri filmide juures hakkasid heliloojad vahelduma, alanes ka filmimuusika endine sära, kuid juba Nicolas Hooperi panusega jõuti tagasi endisele tasemele. Desplati töö on eelmise kahe osaga võrreldes kõige värskem ja Potteri maagia vaimus üles kasvanud.







The Road OST - Nick Cave & Warren Ellis
Kui The Book of Eli on pigem mõnus vaheldus igavleva tuule käes, siis John Hillcoat`i eelmise aasta üks tugevaimaid teoseid The Road on ehtne raudvara. Olles antud filmi rusuvat jõulisust kaks korda kannatanud, pean tunnistama, et minu arvates eelmisest aastast nii liigutavat filmi naljalt ei leia. Nick Cave ja Warren Ellise järjekordne filmialane koostöö on taaskord suurepärane pingutus suurepärasele filmile.







Robin Hood OST - Marc Streitenfeld
Vaatamata kohmakalt välja tulnud katsetusele luua eellugu Robin Hoodile, on Marc Streitenfeldi OST igati eepiline, meeleolukas ja tunneterohke kogumik, mis pühib meelest filmi miinuspooled ja manab silme ette versiooni, millega Ridley Scott nii palju ämbrisse ei astunudki.







The Borrower Arrietty OST - Cécile Corbel
Stuudio Ghibili värskeim anime The Borrower Arrietty pole siinmail veel ilmavalgust näinud, aga OST seda siiski nägi. Ma ei tea, kas on ebaaus hinnata filmimuusikat ilma filmita, aga värskele anime`le loodud palade kogumik on küll äärmiselt ilus.




The Town OST - Harry Gregson-Williams & David Buckley
Ben Afflecki tänavune jõuproov kandis vilja ja The Town on siinkirjutaja arvates üsnagi tegus lavastajatöö, mis kannatab isegi mitmekordset vaatamist. Ka muusika meeldis ja meeldis kohe nii palju, et ka see siia nimekirja paigutada. Ega ta nüüd ülaltoodutest etem pole, aga mingi tuntav võlu on antud OST`il täiesti olemas.








Üks arvutimängu soundtrack mahtus ka ära. Ja kuna ma võtan ette ainult väga hoolikalt valituid mänge, siis võtjaks on üks ja ainus -

Bioshock 2 OST - Gary Schyman
Üle pika aja mäng, mida võib mitu korda läbida ning seejuures nautida lugu, unikaalset keskkonda, tegelasi ja ühtlasi ka suurepärast muusikat.







Lõpetuseks asetan siia How To Train Your Dragon`i lõputiitrite ajal kostunud pala, mida esitab Jònsi ja mis osaleb Parima laulu Oscari rallil.
Enjoy!!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar