
Osades: Daniel Radcliffe, Rubert Grint, Emma Watson, Bill Nighy jne.
Harry, Hermione ja Ron püüavad ajaga võidu joostes leida vahendeid Voldemorti hävitamiseks, aga samal ajal kogub Voldemort üha rohkem võimu ja liitlasi, et leida Harry Potter ja ettekuulutus viimaks ometi täide viia.


Eks igas väljatoodud punktis on omad head ja vead, aga üleminekutelt ühelt võtmesündmuselt või stseenilt teisele on järjepidevalt sujuv ja enam-vähem ka väga raamatutruu. Lord Voldemorti haarde laiendamine leiab kajastust suurel määral, kuid kahjuks liiga vähese visuaalse materjalina, et uue hirmuvalitsuse teket uskuma jääda. Eelnev lause võib olla aitabki defineerida viimaste Potteri filmide probleemi, milleks on ei miski muu kui järjepidevuse pidev katkemine. Teisiti sõnastades on tegu suutmatusega korrastada, järjestada, säilitada raamatutes ilma ühegi kõhkluseta kirjeldatud sujuvust.. Oli selleks siis teismeliste esimesed armumised või siis viha, emotsioonide väljanäitamine. Eriti just 5. ja 6. filmis ei ilmutanud autori kirjeldatu end eriti tugevalt. SEE miski oli puudu. The Deathly Hallows püüab seda viga parandada ning enamjaolt suudabki taastada Rowlingu meloodilise kergusega jutustatud loo. Muidugi mitte samal tasemel, aga püüdlus on ka ikkagi kiiduväärt. Teisi Potteri filme ju ei ole ega ka veel nii pea tule. Tuleb leppida sellega, mis meile on antud. Viimase osa 1. osa on kaunis veider loom. Ta kulgeb aeglaselt, püüdliku põhjalikkusega raamatut tunnetades ja alatasa katsedades ka uusi meetoteid muutmaks mõnda olukorda veelgi sügavamaks. Meetodeid, mida juurde lisati, ei olnud palju, aga piisavalt, et mõista Yates`i ja Kloves`i püüdlusi muuta saaga viimane osa mõjuvamaks kui ükski varasem film.

Ülimalt lihtsalt öeldes on The Deathly Hallows väga ilus nii visuaalide, kaameratöö, muusika, CG kasutuse kui kogu tehnilise arsenali poolest. Kaameratöö annab enesest vast kõige rohkem märku actionstseenide juures, kuid üldiselt kanduvad eripärased kaameranurgad laiali kogu filmi peale. On lausa tunda eriliselt spetsiifilist kaamerat, mis nagu jutustakski lugu otse Potteri maailmast. Vähe staatikat ja rohkelt liikuvust iseloomustab seeria viimase osa kaameratööd. Eelmise kahe filmiga sündinud sünge sinakastume kunstiline pool on seekord leidnud laiema ala, kus tegutseda. Erinevalt eelmistest osadest puuduvad Sigatüügas, tuttavad näod ja samuti ka lokatsioonid, mida on juba korduvalt tutvustatud. Kõik see mängib suurt rolli, et tabada kolme peategelase hingeline seisund. Väikesed inimesed suure ja kõleda maailma keskel. Justkui lapsed täiskasvanute keskel. Ei leia ega leia endale kohta, kuhu rahulikult maha istuda. Ron, Hermione ja Harry ehk Rubert Grint, Emma Watson ja Daniel Radcliffe on taaskord tuttavates rollides ja järgivad juba loodud tegelastüüpe tarmukalt, oskuslikult ja loomulikult. Loomulikkuse koha pealt peab nii mõneski kohas kohmetult nihelema, sest eelmisest kahes osas loodud miimikapõhine kolmiku vaheline suhtlemine annab end ikka veel tunda.
Kindlasti mitte nii ebamugavalt kui varem, sest käesoleva filmi toon, muusikaline taust, olukorra tume tõsidus ja niigi tuttav kolmik on omavahel märksa sidusam kui ennem. Eelnevate osade kohmetus, mis tekitas arvamuse, et noored näitlejad on oma lapseliku võlu kaotanud, on taandunud kaugele eemale ja jätnud maha sõprussuhtele väga iseloomuliku emotsioonide ja miimika mängu. Order of Phoenix nurjas selle sama põhimõtte puhtalt kiirustamise ja läbimõtlematuse tõttu. Half-blood Prince püüdis eelkäija viga parandada, kuid ka seekord jäeti liiga palju vitaalset materjali välja, et antud osa üldse oma pealkirja tõelist tähendust vääriks. Tehnilisest küljest suurepärane, üleminekutelt püüdlik, kuid sisu järjepidevuselt poolik. Deathly Hallowsi poolitamise mõte lubas kõik need vead parandada: pühenduda tegelastele ja kogu keerulise olukorra hoomamisele, vastanduvate jõudude eksistentsi teadvustamisele ja loomulikult ka kolmiku ehk võtmetegelaste tõusude ja mõõnade jälgimisele. Eks ka siin leidus tihtipeale kiirustamise jälgi, kuid püüdlikult tähelepanelik stsenaarium, tuttavad karakterid, kellele asetati eriliselt rohkelt rõhku ja mõningate mööndustega ka põhjalik arendus, mida viimaste osade puhul ei kohanud.

Nende väikeste, kuid oluliste nüansside olemasolu korral oleks kogu film töötanud ainult vaataja huvides. Siiski parim Potteri film, mis alates Goblet of Fire`st valminud.
8,5/10

Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar