reede, 7. november 2008

Detsembrikuumus 2008


Lavastaja: Asko Kase
Osades: Sergo Vares, Liisi Koikson, Mait Malmsten, Tõnu Kark jne.

Paistab et Eesti film on tõesti jalad alla saanud ja astub jõudsasti edasi. Seda on näha iga uues kodumaises mängufilmis, mis kinoekraane tabab. Eelmine oli mul Mina olin siin, mis jättis üpriski trööstitu ja masendava mulje, aga siiski üllatavalt heaks osutus ja nüüd viimaseks on jäänud Detsembrikuumus. Samaaegselt jõudis Sõpruse kinosse kusjuures ka vene sõjafilm Admiral( http://liveforthis90.blogspot.com/2008/10/admiral-2008.html ). Patriootilist teemat tuleb seega tihti ette.

Detsembrikuumus kujutab abielupaari Tanelit ja Annat, kes satuvad otse mässu keskele, mida juhib julm Jurist. Annal on aga Juristiga varemgi läbi käinud, mis ajendab Juristi Annat röövima. Nüüd peab Tanel Anna leidma ja samal ajal ka Eesti vabaduse päästma.

Tooks esmalt välja plusspooled. Kindlasti esimese asjana peab ära märkima Kindral Põdderi ehk Tõnu Kargu. Tema kandis oma rolli kõige huvitavamalt ja talle võis seega rahus kaasa elada. Samuti tasub märkimist Mait Malmsten. Juristiks sobis ta hästi. Oma mustas olekus ja meeleolus andis ta kena rolli. 
Detsembrikuumus tundus mullle kohati veidi liiga lahtine. Tähendab, et peale Kargu ei olnud mitte kellegile kaasa elada. Ain Luttsepp kandis küll väikest, aga jällegi hästi välja kantud rolli. Kahjuks kõik muu, mis filmis toimus jättis võrdlemisi külmaks. Muidugi ajaloolise ja ülevaatliku ettekujutuse mässust kui endast sai kätte, aga kõik ümbritsev jättis mu lihtsalt kõrvalvaatajaks.
Film ei süübinud eriti mitte ühtegi peategelasse. Ei olnud mitte kellegile kaasa tunda. Aga ma kordan veel, et Põdder oli koomiline ja huvitav tegelane ning kelle võitlus kommunistide vastu võttis ühes korteristseenis isegi päris andeka pöörde. 
Noored näitlejad Vares ja Koikson olid küll tublid ja soovin neile palju edu edasises karjääris, aga siin filmis ei olnud eriti huvitav neid vaadata. Detsembrikuumusel olid omad parimad palad, aga tervikuna minu arust mitte just eriti õnnestunud. Siiski mässu kulgemine läbi vanalinna ja võitlus mässajatega oli ehedalt välja toodud ning mulle 0li ammuse sündmuse elava versiooni nägemine üsnagi huvitav.

6,5/10


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar